Sidonnaisuusrekisteri
Tiettyjen kunnan luottamushenkilöiden ja viranhaltijoiden on ilmoitettava julkisesti sidonnaisuuksistaan, joilla voi olla merkitystä luottamus- ja virkatehtävien hoidossa. Säännöstä sovelletaan 1.6.2017 alkaen.
Sidonnaisuuksien ilmoittamisella on tavoitteena edistää kunnan päätöksenteon avoimuutta ja läpinäkyvyyttä.
Sidonnaisuuksista ilmoitetaan tarkastuslautakunnalle, joka saattaa ilmoitukset valtuustolle tiedoksi ja ylläpitää yleisessä tietoverkossa julkaistavaa erillistä sidonnaisuusrekisteriä.
Muut kuin lakisääteisen sidonnaisuusilmoituksen piiriin kuuluvat luottamushenkilöt voivat täyttää vapaaehtoisen sidonnaisuusilmoituksen.
Virheelliset tiedot voi luottamushenkilö itse muuttaa täällä.
Sidonnaisuusrekisteri
Sidonnaisuusilmoitusten käsittelyssä käytettävä sovellus on uudistettu ja lakisääteisistä sidonnaisuusilmoituksista on lähetetty tarkistus-/ ilmoituspyyntö niille luottamushenkilöille ja viranhaltijoille, joita ilmoitusvelvollisuus koskee. Sidonnaisuusrekisteri päivittyy sitä mukaa kun tietoja tarkistetaan ja hyväksytään.