Digivälineiden käyttökokemukset peruskouluissa
Hämeenlinnassa kaikilla peruskoululaisilla on tarkoituksenmukaiset digivälineet, ja henkilökohtaisen laitteen käyttöönottoprosessi on varsin toimiva. Hämeenlinna on ollut edelläkävijä monessa asiassa, kuten opetuskäytön verkkopalveluiden Airo-työpöydässä sekä digitutor-toiminnassa. …
Digitalisaatio
Digitalisaatio on osana Hämeenlinnan kaupungin kaikkea kehittämistä. Tavoitteena meillä Hämeenlinnassa on hyödyntää digitalisaatiota kaikin mahdollisin keinoin, mikä on järkevää ja tietoturvallista osana hiilineutraalin Hämeenlinnan tavoitetta. …
Opetussuunnitelma
Opetussuunnitelma ohjaa koulun toimintaa ja opetusta. Se kertoo, miten koulussa työskennellään ja mitä koulu toiminnassaan painottaa. Hämeenlinnan kaupungin opetussuunnitelma pohjautuu valtakunnallisiin opetussuunnitelman perusteisiin. Voit tutustua …
Oppimisen tukeminen
Oppimisen tuki Oppilaalla on oikeus saada riittävää oppimisen ja koulunkäynnin tukea heti tuen tarpeen ilmetessä. Oppilasta tuetaan suunnitelmallisesti etenevän ja vahvistuvan kolmiportaisen tuen mallin mukaisesti. …
Peruskoulut
Hämeenlinnassa on 22 peruskoulua eri puolilla kaupunkia. Kaikilla Hämeenlinnan kouluilla on omat verkkosivut, joilta voit hakea koulukohtaista tietoa. Hämeenlinnan kouluissa käytetään Wilmaa kodin ja koulun välisen yhteydenpidon välineenä. Esi- …
Perusopetus
Hämeenlinnassa on 22 peruskoulua. Kaikilla Hämeenlinnan kouluilla on omat sivut, joilta kannattaa hakea koulukohtaista tietoa. Jos etsit kouluterveydenhuollon tietoja, siirry OmaHämeen sivuille, josta löydät koulukohtaiset …
Lukuvuosi ja loma-ajat
Esiopetus: Loma anotaan viikon ja yli kestävien lomien osalta vapaamuotoisesti päiväkodin johtajalta sähköpostitse, alle viikon kestävän loman anomus suullisesti esiopetuksen opettajalta. Perusopetus: Loma-anomus Wilmassa, Hakemukset …
Aamu- ja iltapäivätoiminta
Kouluissa järjestetään aamu- ja iltapäivätoimintaa, johon voivat osallistua ensimmäisen ja toisen luokan oppilaat sekä erityisopetukseen otetut oppilaat. Tavoitteena on järjestää aamu- ja iltapäivätoimintaa kaikille siihen …