elinvoima

Hämeenlinnan brändi uudistuu yhdessä tekemällä

Hämeenlinnan kaupunki käynnisti brändin uudistamisen tänä syksynä yhteistyössä viestintätoimisto Milttonin kanssa. Työn ensimmäisessä vaiheessa toteutettiin laaja taustaselvitys, johon osallistettiin kaupungin henkilöstöä, sidosryhmiä ja kaupunkilaisia. Selvityksen tavoitteena oli ymmärtää, miten Hämeenlinnasta puhutaan, millaisena nykyinen brändi ja markkinointi koetaan ja miten sitä voisi edelleen kehittää.

Niklas Lähteenmäki

Niklas Lähteenmäki on aloittanut Hämeenlinnan kaupungilla yli 10 vuotta sitten. Hän aloitti kaupungilla yleiskaava-arkkitehtina, ja on edennyt asiantuntijan työstä johtotehtäviin toimien nyt elinvoimajohtajana. Miten Niklaksen …

Ketterimmät-työllisyysohjelma tutuksi – Osa 4: Vetovoima ja pitovoima

Mikä Ketterimmät? Hämeenlinnan seudulla työllisyyttä hoidetaan ja edistetään Ketterimmät-työllisyysohjelman mukaisesti. Ketterimmät on Hämeenlinnan seudun työllisyysohjelma vuosille 2017-2025, jota toteutetaan Hattulassa, Hämeenlinnassa ja Janakkalassa. Sen keskiössä …

Elinvoiman ehto on kasvu

Hämeenlinnan keskeinen sijainti yhteyksineen, sen maine uudistuvana kulttuurikaupunkina ja eurooppalaisena opiskelukaupunkina ovat elinvoiman kulmakiviä. HAMK:n keskustakampus on strateginen hanke, joka tuo keskustaan päivittäin 2000-5000 ihmistä.   …

Hankkeet työllisyyttä edistämässä – osa 5: Opiskelijoiden työllistymisen ja pitovoiman edistäminen Kanta-Hämeessä

Tässä on viides blogikirjoitus kirjoitusten sarjasta, jossa esittelemme Hämeenlinnan seudulla toimivia tai päättymässä olevia, työllisyyttä edistäviä hankkeita. Hankkeet työllisyyttä edistämässä -sarjan viidennessä kirjoituksessa esittelyssä on …

Keskustakampus

HAMK selvittää yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin kanssa mahdollisuutta rakentaa Hämeen ammattikorkeakoululle uusi kampus Hämeenlinnan keskustaan. Uutta keskustakampusta suunnitellaan alustavasti nykyisen linja-autoaseman tontille tai maa-alueelle sitä vastapäätä, …