Hämeenlinna jättää taakseen Ihan lähellä -sloganin ja siirtyy kaupunkilupauksen käyttöön
Kaupunginhallitus on tänään hyväksynyt kokouksessaan Hämeenlinnan kaupungin uuden brändikäsikirjan. Uudistettu brändi otetaan käyttöön ensi vuoden tammikuussa kaupungin syntymäpäivänä.
Hämeenlinnan brändi uudistuu yhdessä tekemällä
Hämeenlinnan kaupunki käynnisti brändin uudistamisen tänä syksynä yhteistyössä viestintätoimisto Milttonin kanssa. Työn ensimmäisessä vaiheessa toteutettiin laaja taustaselvitys, johon osallistettiin kaupungin henkilöstöä, sidosryhmiä ja kaupunkilaisia. Selvityksen tavoitteena oli ymmärtää, miten Hämeenlinnasta puhutaan, millaisena nykyinen brändi ja markkinointi koetaan ja miten sitä voisi edelleen kehittää.
Elinvoiman kivijalat ja kärjet
Elinvoiman kivijalat kertovat kuinka Hämeenlinna erottautuu muista kaupungeista. Kaupunkien välinen kilpailu ihmisistä, investoinneista ja yrityksistä kovenee. Alueet eriytyvät ja erilaistuvat. Ne alueet menestyvät, jotka pystyvät …
Viestintä ja markkinointi
Markkinoinnin ja viestinnän avulla edistetään kaupungin vetovoimaa, kasvua ja asukkaiden hyvinvointia.