Leirintäalueilmoitus
Leirintäalueesta on ilmoitettava
Hämeenlinnan kaupunkirakennelautakunta on ulkoilulain mukainen ns. kunnan leirintäalueviranomainen, jolle on tehtävä kirjallinen ilmoitus
- leirintäalueen perustamisesta
- leirintäalueen toiminnan olennaisesta muuttamisesta
Ota yhteyttä myös, jos tapahtuman yhteydessä järjestetään tilapäinen leirintämahdollisuus.
Ilmoitus on tehtävä viimeistään 3 kk ennen toiminnan aloittamista tai muuttamista. Ilmoituksessa selvitetään:
- leirintäalueen pitäjä
- alueen sijainti
- toiminnan luonne ja laajuus
Viranomainen voi antaa (leirintäalueen pitäjää kuultuaan) määräyksiä, jotka ovat tarpeen lain ja säädösten noudattamiseksi tai kieltää aiotun toiminnan kyseisessä paikassa. Määräysten ja kiellon antaminen on delegoitu viranhaltijalle.
Sähköinen lomake: Leirintäalueilmoitus
Leirintäalueilmoituksen käsittelyprosessi:
- Ilmoitus vireille 3 kk ennen
- Ilmoituksen tarkastaminen
- Tiedot todetaan riittäviksi ja hakija saa tiedon
- Tarvittaessa asianosaisten kuuleminen ja viranhaltijan päätös
- Valitusaika päätöksestä, jonka jälkeen tilanne A / B:
- A) Päätöksestä ei valiteta – Tulos: Päätös lainvoimainen ja asiakirjojen arkistointi
- B) Päätöksestä valitetaan – Tulos: Valitusprosessi
Peltonen Laura
- Ympäristötarkastaja,71865
- 050 526 4466
- laura.peltonen@hameenlinna.fi