Meluilmoitus
Tilapäinen melu
Melua ja tärinää aiheuttavasta tilapäisestä toiminnasta on tehtävä ilmoitus viimeistään 30 vuorokautta ennen toiminnan alkua.
Voit tehdä meluilmoituksen ympäristö.fi sivustolta löytyvällä lomakkeella 6011 melua ja tärinää aiheuttavan tilapäisen toiminnan ilmoituslomake. Sivustolta löydät myös ohjeen lomakkeen täyttöön. Tallenna tai tulosta lomake itsellesi täyttöä varten.
Hämeenlinnassa ja Hattulassa ilmoitukset tehdään Hämeenlinnan kaupungin viranomaispalveluihin
Lähetä täytetty ilmoituslomake Hämeenlinnan kaupungin ympäristöviranomaiselle, joko sähköpostilla osoitteeseen kaupunkirakenne@hameenlinna.fi tai perinteisellä kirjeellä osoitteeseen Hämeenlinnan kaupunki, Viranomaispalvelut/ympäristönsuojelu, Wetterhoffinkatu 2, 13100 Hämeenlinna.
Toimintaa ei saa aloittaa, ennen kuin ilmoituksen tekemisestä on kulunut 30 vuorokautta.
Tarkemmat säännökset ovat Hämeenlinnan ympäristönsuojelumääräyksissä.
Ulkotiloissa järjestettävät tapahtumat
Meluilmoitusta ei tarvita, jos äänentoistolaitteita käytetään tapahtumassa klo 7 – 22 välisenä aikana.
Äänentoistolaitteiden käyttö klo 22 – 24 välisenä aikana, sekä muut melua aiheuttavat tapahtumat edellyttävät yhteydenottoa kaupungin ympäristöviranomaiseen riittävän ajoissa, viimeistään 30 vrk ennen tapahtumaa.
Tarkemmat säännökset ovat Hämeenlinnan ympäristönsuojelumääräyksissä.
Yleisöä altistavan melun huomioimisesta on määräyksiä terveydensuojelujärjestyksessä.
Jos kyseessä on suuri yleisötilaisuus voi tapahtuman meluilmoituksen tehdä myös suuren yleisötilaisuuden lomakkeella, jolloin erillistä meluilmoitusta ei tarvita.
Lisätiedot:
Laine Terhi
- Ympäristötarkastaja,71865
- 050 466 0417
- terhi.laine@hameenlinna.fi
Seppä Julia
- Ympäristöpäällikkö,72102
- 040 773 9057
- julia.seppa@hameenlinna.fi