Laskutus- ja verkkolaskuosoite
Laskut tulee lähettää verkkolaskuina.
Vastaanottaja: Hämeenlinnan kaupunki
Y-tunnus: 0146921-4
Hämeenlinnan kaupungin laskutusosoitetiedot muuttuvat 1.10.2024 alkaen:
Hämeenlinnan kaupungin palveluntuottaja sekä taloushallinnon järjestelmä vaihtuu 1.10.2024 alkaen. Tämän johdosta laskutusosoitetietomme tulevat muuttumaan. Pyydämme Teitä päivittämään uuden laskutusosoitteemme asiakasrekisteriinne.
Verkkolaskuosoite:
- Verkkolaskuosoite: 003701469214 (OVT-tunnus)
- Operaattoritunnus: BAWCFI22
- Välittäjä : Basware Oyj
Laskulla näkyvät osoitetiedot:
Hämeenlinnan kaupunki
(Tilaavan työyksikön nimi / yhteyshenkilön nimi)
PL 9974
00026 BASWARE
Laskuilla vaadittavat lisätiedot:
- tilaaja: yksikkö ja yhteyshenkilö, mihin/kenelle palvelut/tavarat on tilattu
- muut tilaajan ilmoittamat tiedot (esim. tilausviitenumero)
Toimitusosoitteemme eivät muutu. Huomioittehan, että esimerkiksi mainokset, tiedotteet, laskujen tietosuojausta edellyttävät liitteet ja tavarat on lähetettävä tilaajan posti-/toimitusosoitteeseen. Laskutusosoitteeseen ei tule lähettää mitään muuta postia kuin laskut (+laskujen liitteet)
Vaihtoehtoiset ostolaskujen lähetystavat:
Mikäli ette pysty lähettämään verkkolaskuja omasta järjestelmästänne, olemme ottaneet käyttöön operaattorimme (Basware) tarjoaman, teille ilmaisen toimittajaportaalin, jonka kautta voitte lähettää laskut 1.10.2024 alkaen sähköisenä järjestelmäämme. Aiempi Telian Toimittajaportaali ei ole sen jälkeen enää käytettävissä, ja teidän tulee rekisteröityä uuteen palveluun. Kirjautumislinkki ja ohjeet portaalin käyttöön löytyvät: https://provincia.fi/sahkoinenasiointi/toimittajaportaali/
Sähköpostiosoite PDF-laskuille on hameenlinna@bscs.basware.com. Yhdessä sähköpostissa tulee lähettää yksi lasku ja sen liitteet yhtenä PDF-liitetiedostona. Laskujen lähetystä sähköpostilla suositellaan käyttämään silloin, kun edellä mainitut sähköiset laskujen lähetystavat (verkkolaskujen lähetys omasta järjestelmästä tai toimittajaportaalin kautta) eivät onnistu ja/tai kyseessä on kertalaskutus.
Kaupungin myyntilaskut
Hämeenlinnan kaupungin laskuilla on yleisemmin maksuaikaa 14 päivää. Mikäli tarvitset lisätietoa laskun sisällöstä tai haluat tehdä siitä reklamaation, soita laskulta löytyvän laskuttavan yksikön puhelinnumeroon. Ennen eräpäivää on mahdollista neuvotella maksuaikataulun muutoksista laskuttajan kanssa.
Kaupungin palvelukumppanina toimii Revire Perintä Oy, jolle olemme ulkoistaneet maksumuistutusten lähettämisen. Mikäli velallinen muistutuksesta huolimatta laiminlyö maksuvelvollisuutensa, Revire Perintä Oy käynnistää kaupungin toimesta perintätoimet ja perii saatavaa kaupungille. Uudesta maksuaikataulusta on mahdollista sopia myös Revire Perintä Oy:n kanssa.
Revire Perinnän yhteystiedot:
Asiakaspalvelun puh. 020 6399 420
Sähköposti asiakaspalvelu@revire.fi
oma.revire.fi -verkkopalvelu
Rakentamispalveluiden käännetty arvonlisäverovelvollisuus
Kaupunginhallitus on 28.3.2011/ 12 § tekemällään päätöksellä todennut, että kaupunki kuuluu käännetyn arvonlisäverotuksen piiriin kiinteistöön kohdistuvien rakentamispalvelujen ostajana.
Kaupunginhallituksen päätös perustuu siihen, että Hämeenlinnan kaupunki myy kiinteistöön kohdistuvia rakentamispalveluita ulkopuolisille muutoin kuin satunnaisesti.
Hämeenlinnan kaupungin (y-tunnus 0146921-4) rakentamispalveluiden ostoihin sovelletaan käännettyä verovelvollisuutta. Kaupungin tulee saada ostamistaan rakentamispalveluista arvonlisäveroton ostolasku.
Lisätietoja käännetystä arvonlisävelvollisuudesta antavat:
- controller (konsernipalvelut) Laura Haavisto, puh. 0400- 625 826
- controller (kaupunkirakenne) Katri Kotila, puh. 050- 5090 730
Lisätietoja osto- ja myyntilaskuihin liittyen antavat laskentasihteerit Annina Aalto (osto- ja myyntilaskut) ja Tarja Heikkilä (ostolaskut)
Aalto Annina
- Laskentasihteeri,25840
- 050 509 1585
- annina.aalto@hameenlinna.fi
Heikkilä Tarja
- Laskentasihteeri,25840
- 050 509 0835
- tarja.heikkila@hameenlinna.fi