Brändilupaus
Brändilupauksemme ”Ihan lähellä” viestii kilpailuedustamme ja hyvästä saavutettavuudesta, ymmärrettävästi ja selkeästi. Se on vieraanvarainen ja ihmisläheinen. Hämeenlinna on helposti saavutettavissa – sekä kaupungissa että kaupunkiin.
Brändilupauksemme muodostuu pysyvästä ydinlupauksesta ja vaihtuvasta teemaosasta. Teemaosa on muokattavissa kohderyhmän ja käyttöyhteyden mukaan. Teemaosan teksti on napakka, hyväntuulinen ja oivaltava.
Lupaus on muokattavissa myös englanninkieliseen muotoon:
Right here.
Lupauksemme taustalla
Hämeenlinna sai ensimmäisenä sisämaakaupunkina kaupunkioikeudet vuonna 1639 ja on rakentunut Vanajaveden rannalle, keskiaikaisen Hämeen linnan ympärille. Historia ja perinteet ovat vahvasti läsnä Hämeenlinnassa tänäkin päivänä ja vahvana perustana kaikille tulevaisuuden toiminnoille.
Hämeenlinna sijaitsee Suomen väestöllisessä keskipisteessä, keskellä Suomen kasvukäytävää. Meiltä on vain kolme varttia Tampereelle ja tunti Helsinkiin. Kaupungissa kaikki on lähellä ja helposti saavutettavissa. Matkan kuin matkan kaupungin sisällä taittaa varttitunnissa.
Hämeenlinna on monipuolinen kaupunki, luonto, vehreys ja vesi ovat kaikkialla läsnä. Läheltä löytyvät niin monipuoliset harrastus- ja ostosmahdollisuudetkin kuin työvoimaa ja investointeja.
Hämeenlinnasta on lähtöisin myös monta suomalaisille läheistä ja merkittävää henkilöä. Kaupunkimme tunnetaan niin Sibeliuksesta kuin Irwinistäkin.
Hissipuhe
Yksinkertainen ja kohderyhmäsi huomioiva hissipuhe takaa parhaiten viestisi ymmärrettävyyden. Sen tulee herättää kiinnostusta, olla uskottava ja lunastettavissa, viestiä läheisyydestämme monen eri merkityksen kautta.
Hissipuheemme sisältää aina kaikille yhteisen viestin, olemme ainoa oikea kaupunki keskellä Suomen kasvukäytävää. Tätä viestiä täydennämme tarpeen mukaan joko asumiseen, matkailuun, sijoittumiseen tai tapahtumiin painottuvalla rehellisellä sisällöllä, kiinnostavasti ja suorapuheisesti. Olemme määritelleet joukon hämeenlinnalaisia merkityksiä korostavia lauseita, joiden avulla saat aina kuulijallesi relevantin asian viestittyä. Tarpeen mukaan voit muokata oman viestin samaa kaavaa ja ajatusmallia mukaillen, rikastaa olemassaolevia faktatiedoin.
Muista aina haastaa, olla rehellinen ja innostava!