Moderni pankkirikollisuus ja digiturvallisuus -luento Hämeenlinnan raatihuoneella ke 16.10.

Säästöpankkimuseopäivän kunniaksi järjestetään Hämeenlinnan Raatihuoneella keskiviikkona 16.10. klo 17.15-18.45 Moderni pankkirikollisuus ja digiturvallisuus -luento.

Teknologian kehittyessä myös rikollisuus on muuttanut muotoaan, ja pankkirikollisuus on siirtynyt yhä enenevissä määrin digitaaliseen maailmaan. Enää kyse ei ole pelkästään perinteisistä pankkiryöstöistä tai fyysisistä huijauksista, vaan verkkorikollisuus on noussut merkittäväksi uhkaksi niin yksityishenkilöille, kuin myös yrityksille. Meidän jokaisen on hyvä ymmärtää, millaisilla keinoilla rikolliset pyrkivät huijaamaan meitä ja miten voimme suojautua tehokkaasti näiltä uhkilta.

Luennolla Mikko Liljavirta, Säästöpankkiryhmän petostorjunnan asiantuntija kertoo mitä moderni pankkirikollisuus on, miten verkkorikolliset yrittävät huijata meitä ja kuinka pystymme suojautumaan näiltä huijauksilta.

Luento on kaikille maksuton ja toteutetaan Hämeenlinnan Raatihuoneella, os. Raatihuoneenkatu 15. Tapahtuma on tehty yhteistyössä Säästöpankkien tutkimussäätiön kanssa.

Lue lisää aukioloajoista ja tapahtumista Hämeenlinnan kaupunginmuseon verkkosivuilta.

Lisätietoja: