Verkatehdas-konserni hakee innovatiivisella tavalla uutta toimitusjohtajaa sekä teatterinjohtajaa

Verkatehdas-konsernissa käynnistyy tänään mielenkiintoinen prosessi kun Verkatehtaalle etsitään uutta toimitusjohtajaa ja tytäryhtiö Hämeenlinnan Teatteriin teatterinjohtajaa. Hakuprosessissa on mukana myös kummankin toimijan henkilökunta.

”Hakuprosessi on tavanomaisesta johtajahausta poikkeava. Olemme hakemassa samanaikaisesti Verkatehdas-konsernin toimitusjohtajaa ja Hämeenlinnan Teatterin johtajaa yhdessä henkilökuntamme kanssa. Haluamme olla Verkatehdas -konsernissa luomassa uudenlaista kulttuuria myös avaintehtävien täyttämisessä”, kertoo hallituksen puheenjohtaja Veikko Lehtola.

Lehtolan mukaan on erityisen tärkeää, että henkilöstö osallistetaan hakuprosessiin. Hallitus kysyi henkilökunnalta toiveita ja ajatuksia uusista johtajista jo ennen varsinaisen haun käynnistämistä.

”On todella tärkeää, että henkilökunta on mukana tässä johtajan valinnassa. Mielestämme henkilökunta sai annettua hyvät työkalut hallitukselle valintaa varten ja on hienoa, että saamme myös olla mukana myös haastattelun vaiheessa. Olemme asiantuntijaorganisaatio, jonka liiketoiminnan erityispiirteet henkilöstö tuntee hyvin”, kertoo luottamusvaltuutettu Kimmo Lainesalo.

Henkilökunta osallistuu siis myös kandidaattien haastatteluihin rekrytointiprosessin loppuvaiheessa.

”Toisella haastattelukierroksella on edessä henkilökunnan haastattelut. Henkilökunta antaa haastattelujen perusteella oman suosituksensa valittavasta toimitusjohtajasta, joka otetaan huomioon kokonaisratkaisua tehtäessä. Olennaista on löytää hyvä kokonaisuus. Johtajien ja henkilökunnan vuorovaikutus on yksi tärkeimmistä komponenteista, jotta saadaan tehtyä hyvää työtä koko konsernissa meidän asiakkaillemme”, Lehtola kuvaa johtajan hakuprosessia.

Nyt avautuvassa haussa on tavoitteena löytää työpari kahteen erittäin keskeiseen rooliin. Ennakkokyselyjen perusteella kiinnostusta löytyy paljon.

”Tämä on täysin uniikki mahdollisuus hakea työparia keskeisiin paikkoihin. Verkatehdas-konserni on nyt ottanut ensiaskeleensa ja tulevalla työparilla on kaikki mahdollisuudet saada kokonaisuus lentoon”, kertoo hallituksen varapuheenjohtaja Sari Rautio.

Verkatehtaan nykyinen toimitusjohtaja Janne Auvinen väistyy tehtävästään heinäkuussa.

Toimitusjohtajan tehtävää hoitaa 1.8.2024 alkaen talousjohtaja Arto Helkiö siihen asti, että Verkatehtaalle löydetään uusi toimitusjohtaja. Hämeenlinnan Teatterin nykyinen johtaja Anna-Elina Lyytikäinen väistyy tehtävästään vuoden lopussa ja uuden teatterinjohtajan työ alkaa 1.1.2025.

Lisätietoja:

Veikko Lehtola, Verkatehdas-konsernin hallituksen puheenjohtaja, +358 50 472 6109

Sari Rautio, Verkatehdas-konsernin hallituksen varapuheenjohtaja, +358 40 522 0933

Arto Helkiö, vt. toimitusjohtaja 1.8.2024 alkaen, +358 40 868 2156