PARKKI Business Park tapahtumat
Hämeenlinnan keskustassa sijaitsevassa PARKKI Business Parkissa järjestetään maksuttomia yritystapahtumia lähes joka viikko!
Hämeenlinnan keskustassa sijaitsevalla PARKKI Business Parkin tapahtumatorilla nähdään lähes viikottain mahtava kattaus Parkin jäsenten järjestämiä tapahtumia yrittäjyyteen, yrityksen perustamiseen ja kehittämiseen liittyen. Esimerkiksi yrityksen brändin rakentaminen, vaikuttajamarkkinointi, yrityksen rahoitus, yrityksen kansainvälistyminen, itsensä tuotteistaminen, yrittäjän hyvinvointi, lisää myyntiä verkossa.
Tervetuloa PARKKI Business Parkin tapahtumiin!
Tapahtumiin osallistuvien turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää ja tulemme noudattamaan erityisellä tarkkuudella ohjeita ja määräyksiä riskittömän tapahtumaympäristön turvaamiseksi.
Katso tallenteita PARKKI Business Parkin tapahtumista
Lisää tästä tapahtuma PARKKI Business Parkin tapahtumakalenteriin
Tulevat tapahtumat 2025
Tammikuu
Tervetuloa kuulemaan, mitä kansainvälinen digitaalinen myynti vaatii!
Klo 8.45 Kahvi
Klo 9.00 – 11.00, Leevi Parsama
Opimme miksi ja miten asiakasymmärrys viedään yrityksen strategian ytimeen. Käymme läpi myynnin 4K-kaavan (kävijät-konversio-keskiostos-kate) päivittäisessä työssä sekä haemme vastauksia digitaalisen kaupan tärkeimpään kysymykseen: ”Miksi asiakkaat ostavat meiltä?”. Tunnista omat kilpailuedut ja luo niistä voittavan asiakaskokemuksen tarjoava konsepti.
Leevi Parsama esittelee myös innostavia esimerkkejä eri kokoisista suomalaisista digitaalisen kaupan yrityksistä sekä muutamia huippuluokan esimerkkejä maailmalta.
Klo 12.00-16.45 Digiklinikat, Leevi Parsama
Digiklinikoissa on mahdollisuus jatkaa tarkempaa keskustelua Leevin kanssa. Yrityskohtaisen klinikka-ajan aikana voitte pureutua juuri sinun yritystäsi koskeviin asioihin.
Voit varata yrityskohtaisen 45min klinikka-ajan klo 12.00 – 16.45, paikkana Parkki Business Parkin kokoustila Arvo.
Huom! Muistathan perua klinikka-aikasi suoraan Anastasia Kanervistolle, mikäli et pääse paikalle. Halukkaita on paljon, joten vapautunut klinikka-aika voi olla kullanarvoinen apu jollekin toiselle yrittäjälle.
Tilaisuus soveltuu eri toimialojen yrityksille ja on osallistujille maksuton. Klinikoihin osallistuminen kerryttää de minimis -tuen määrää.
Voit osallistua joko paikan päällä PARKKI Business Parkissa tai etänä. Lähetämme etäosallistujille linkin lähempänä tilaisuutta.
Lisätietoja: Hankepäällikkö Anastasia Kanervisto, puh. +358 50 440 0306, anastasia.kanervisto@linnan.fi
Tilaisuus on osa Häme Smart Growth -hanketta, jonka aikana kehitetään yrityksille Kohti kansainvälistä menestystä -ohjelma. #HÄMESMARTGROWTH
Tiedätkö, miten sosiaaliturvan muutos vaikuttaa toimeentuloosi? Kelan sairauspäivärahan laskenta muuttuu 1.1.2025. Leikkaus tarkoittaa keskimäärin 17 prosentin vähennystä yrittäjän sairauspäivärahan määrään. Tule Parkin aamukahveille kuulemaan, miten voit varautua muutoksiin!
Aikataulu:
klo 8.30 – 9.00 Aamukahvit
klo 9.00 – 10.00
- Yrittäjän ja yritysten paikallinen kumppani
Timo Harju, toimitusjohtaja, LähiTapiola Loimi-Häme - Yrittäjän sosiaaliturvan muutokset ja muutoksiin varautuminen
Noora Grönlund, myyntijohtaja, LähiTapiola Henkiyhtiö - Yrittäjien puheenvuoro
Marko Ahtiainen, toimitusjohtaja, Hämeen Yrittäjät
Tilaisuuteen on varattu aikaa kysymyksille ja keskustelulle.
Tilaisuuden järjestävät LähiTapiola Loimi-Häme ja Hämeen Yrittäjät.
Tervetuloa Kohti kansainvälistä menestystä -ohjelman matkailualalle suunnattuun valmennuspäivään!
Kansainvälinen myynti ja tuotteistaminen
– Matkanjärjestäjäyhteistyö, jakelukanavat ja komissiot, tuotteistaminen, hinnoittelu, tuote-esimerkit ja tuotekortit
Miten rakennetaan vetovoimainen tuote keskieurooppalaisille? Millaisia asioita on huomioitava matkanjärjestäjäyhteistyössä? Käytännön vinkkejä matkailuyrityksille.
- Keskieurooppalaisten tuotevalinta
- Markkinalähtöinen tuotteistaminen
- Asiakastarpeisiin ja vaatimustasoon perustuva tuotekehitys
- Hinnoittelu vientikaupassa
- Matkanjärjestäjä- ja jakelukanavayhteistyö
Valmentaja: Jan Badur, Managing Director, NordicMarketing
Tilaisuus on osa Häme Smart Growth -hanketta, jonka aikana kehitetään yrityksille Kohti kansainvälistä menestystä -ohjelma. #HÄMESMARTGROWTH
Tervetuloa PARKKI Business Parkin tapahtumiin!
TyöParkin aukioloaikana voit tulla kysymään ja juttelemaan työllistymiseen liittyvistä asioista ilman ajanvarausta. Kynnyksetön palvelu on tarkoitettu kaikille Hämeenlinnan seudulla asuville yli 30-vuotiaille – olet sitten työssä oleva, työtön työnhakija, työttömyysuhan alainen tai alanvaihtaja.
Työparkissa on aina keskiviikkoisin paikalla kuntakokeilun omavalmentajia. Lisäksi TyöParkissa järjestetään tietoiskuja eri teemoista, ja paikalla on vaihtelevasti eri työllisyysaiheiden asiantuntijoita, palveluntuottajia ja muita yhteistyökumppaneita.
- Aukioloajat: TyöParkki on avoinna keskiviikkoisin klo 10-18
- Paikka: PARKKI Business Park / Hämeenlinnan Ikkuna -tila / Raatihuoneenkatu 21-23, 13100 Hämeenlinna. Helpoiten paikalle pääsee Kasarmikadun puoleisten liukuovien vierestä, tila on Kasarmikadulta tullessa oikealla.
📍 Tapahtumatori
Hämeen Nuorkauppakamarin jörjestämän Testamenttityöpaja -koulutuksen tavoitteena on, että osallistuja tiedostaa, kuka hänet perii ilman testamenttia ja toisaalta, miten testamentilla oman jäämistön kohtaloon voi vaikuttaa. Koulutuksessa esitellään suomalaisen perimysjärjestyksen pääpiirteet helposti ymmärrettävällä esitystavalla ja käydään läpi testamentin suomia mahdollisuuksia määrätä omaisuudesta kuoleman jälkeen.
Koulutuksessa tehdään käytännön harjoituksia ja tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen jokaisella osallistujalla on olemassa työkalut, joilla voi tehdä oman testamentin.
Kouluttajana toimii juristi Asta Lintumäki, joka työskentelee asianajajana Altius Asianajotoimisto Oy:ssä Mikkelissä ja on Savonlinnan Nuorkauppakamarin jäsen.
Koulutuksen kesto on noin 3 tuntia. Koulutukseen liittyy ennakkotehtävät, jotka ilmoittautuneet saavat etukäteen.
Koulutus on avoin ja maksuton kaikille nuorkauppakamarin jäsenille, koejäsenille, senaattoreille, kunniajäsenille ja Finland Foundation -jäsenille. Muille koulutuksen hinta on 20 €/ henkilö.
TyöParkki palvelee työllisyyteen liittyvissä asioissa
TyöParkin aukioloaikana voit tulla kysymään ja juttelemaan työllistymiseen liittyvistä asioista ilman ajanvarausta. Kynnyksetön palvelu on tarkoitettu kaikille Hämeenlinnan seudulla asuville yli 30-vuotiaille – olet sitten työssä oleva, työtön työnhakija, työttömyysuhan alainen tai alanvaihtaja.
Työparkissa on aina keskiviikkoisin paikalla kuntakokeilun omavalmentajia. Lisäksi TyöParkissa järjestetään tietoiskuja eri teemoista, ja paikalla on vaihtelevasti eri työllisyysaiheiden asiantuntijoita, palveluntuottajia ja muita yhteistyökumppaneita.
- Aukioloajat: TyöParkki on avoinna keskiviikkoisin klo 10-18
- Paikka: PARKKI Business Park / Hämeenlinnan Ikkuna -tila / Raatihuoneenkatu 21-23, 13100 Hämeenlinna. Helpoiten paikalle pääsee Kasarmikadun puoleisten liukuovien vierestä, tila on Kasarmikadulta tullessa oikealla.
Opi luomaan Canvan avulla näyttäviä visiaalisia materiaaleja yrityksesi markkinointiviestintään!
Canva on helppo, nopea ja inspiroiva visuaalinen suunnittelutyökalu. Canvassa suunnittelet muutamalla klikkauksella houkuttelevia ja brändin mukaisia kuvia ja videoita someen tai mihin vain digitaalisiin kanaviin, kuten verkkosivuille. Lisäksi voit suunnitella Canvalla perinteisempiä markkinointimateriaaleja, kuten A4-esitteitä, lehtimainoksia, julisteita, käyntikortteja tai kangaskasseja. Mikä parasta: voit tilata ne suoraan Canvan kautta yrityksellesi!
Linnan Kehitys järjestää PARKKI Business Parkissa Canva-valmennuksen ja Canva-työpajan.
Klo 9.00 – 10.30 Canva – valmennus
Canva-valmennuksessa opit Canvan käytön alkeet ja tärkeimmät perusominaisuudet.
Klo 12.00 – 15.00 Canva – työpaja
Työpajassa oppeja viedään käytäntöön. Työpajassa käydään konkretiassa läpi Canvan ominaisuuksia ja toimintoja, sekä käytännössä aloitetaan suunnittelu oikeiden esimerkkien avulla. (Huom. työpajaan mahtuu mukaan 15 yritystä)
TyöParkin aukioloaikana voit tulla kysymään ja juttelemaan työllistymiseen liittyvistä asioista ilman ajanvarausta. Kynnyksetön palvelu on tarkoitettu kaikille Hämeenlinnan seudulla asuville yli 30-vuotiaille – olet sitten työssä oleva, työtön työnhakija, työttömyysuhan alainen tai alanvaihtaja.
Työparkissa on aina keskiviikkoisin paikalla kuntakokeilun omavalmentajia. Lisäksi TyöParkissa järjestetään tietoiskuja eri teemoista, ja paikalla on vaihtelevasti eri työllisyysaiheiden asiantuntijoita, palveluntuottajia ja muita yhteistyökumppaneita.
- Aukioloajat: TyöParkki on avoinna keskiviikkoisin klo 10-18
- Paikka: PARKKI Business Park / Hämeenlinnan Ikkuna -tila / Raatihuoneenkatu 21-23, 13100 Hämeenlinna. Helpoiten paikalle pääsee Kasarmikadun puoleisten liukuovien vierestä, tila on Kasarmikadulta tullessa oikealla.
Linnan Kehityksen järjestämässä viisiosaisessa Verkkokaupan ABC – koulutussarjassa saat tarvittavat tiedot tehokkaaseen kaupankäyntiin verkossa.
Sähköpostimarkkinointi on nykyisin erityisesti verkkokaupassa arvokkaimpia markkinoinnin työkaluja, koska sen ansiosta voit olla henkilökohtaisesti yhteydessä asiakkaisiisi hyvin edulliseen hintaan.
Haluatko oppia tekemään tuloksellista sähköpostimarkkinointia yhdellä markkinoiden johtavista ohjelmista Sendpulsella?
Koulutuksen jälkeen ymmärrät millainen sisältö toimii verkkokaupansähköpostimarkkinoinnissa sekä osaat huomioida tietosuojavaatimukset sähköpostimarkkinoinnin näkökulmasta.
TyöParkin aukioloaikana voit tulla kysymään ja juttelemaan työllistymiseen liittyvistä asioista ilman ajanvarausta. Kynnyksetön palvelu on tarkoitettu kaikille Hämeenlinnan seudulla asuville yli 30-vuotiaille – olet sitten työssä oleva, työtön työnhakija, työttömyysuhan alainen tai alanvaihtaja.
Työparkissa on aina keskiviikkoisin paikalla kuntakokeilun omavalmentajia. Lisäksi TyöParkissa järjestetään tietoiskuja eri teemoista, ja paikalla on vaihtelevasti eri työllisyysaiheiden asiantuntijoita, palveluntuottajia ja muita yhteistyökumppaneita.
- Aukioloajat: TyöParkki on avoinna keskiviikkoisin klo 10-18
- Paikka: PARKKI Business Park / Hämeenlinnan Ikkuna -tila / Raatihuoneenkatu 21-23, 13100 Hämeenlinna. Helpoiten paikalle pääsee Kasarmikadun puoleisten liukuovien vierestä, tila on Kasarmikadulta tullessa oikealla.
Linnan Kehitys järjestää Kohti kansainvälistä menestystä -ohjelman matkailualalle suunnattu toinen valmennuspäivän, joka keskittyy Keski-Euroopan matkailumarkkinoille tuotteistamiseen ja jakeluteihin.
Ti 6.2.2024 klo 9-16
Tuotteistaminen ja jakelutiet
- Tuotteistaminen ja tuotekehitys
- Euroopan jakelutiet ja myyntikanavat
- Matkanjärjestäjien merkitys, ostettavuus, realiteetit markkinoilla
- Hinnoittelu kansainvälisille markkinoille
- Tuote-esimerkit ja tuotekortit
- Yritysten kärkituotteiden tunnistaminen ja valinta Keski-Euroopan markkinoille
TyöParkin aukioloaikana voit tulla kysymään ja juttelemaan työllistymiseen liittyvistä asioista ilman ajanvarausta. Kynnyksetön palvelu on tarkoitettu kaikille Hämeenlinnan seudulla asuville yli 30-vuotiaille – olet sitten työssä oleva, työtön työnhakija, työttömyysuhan alainen tai alanvaihtaja.
Työparkissa on aina keskiviikkoisin paikalla kuntakokeilun omavalmentajia. Lisäksi TyöParkissa järjestetään tietoiskuja eri teemoista, ja paikalla on vaihtelevasti eri työllisyysaiheiden asiantuntijoita, palveluntuottajia ja muita yhteistyökumppaneita.
- Aukioloajat: TyöParkki on avoinna keskiviikkoisin klo 10-18
- Paikka: PARKKI Business Park / Hämeenlinnan Ikkuna -tila / Raatihuoneenkatu 21-23, 13100 Hämeenlinna. Helpoiten paikalle pääsee Kasarmikadun puoleisten liukuovien vierestä, tila on Kasarmikadulta tullessa oikealla.
Onko suunnitelmissasi yrityksen toiminnan kasvattaminen tai kansainväliset markkinat? Kaipaatko lisätietoa eri rahoituksiin tulleista muutoksista?
Tervetuloa Linnan Kehityksen järjestämään Kohti kansainvälistä menestystä -ohjelman Rahoitusinfopäivään!
Käytännönläheisessä infotilaisuudessa klo 9.00-10.30 rahoitusasiantuntija Tommi Pajalan johdolla kuulemme kasvun, kansainvälistymisen ja tuotekehityksen rahoituksesta ja tarjolla olevista rahoituslähteistä.
Saamme käytännön tietoa ja kokemusta siitä, mistä kasvuyrityksen kannattaa hakea rahoitusta tuotekehitykseen, kasvuun ja kansainvälistymiseen. Mitä eri rahoitusvaihtoehtoja on tarjolla ja mihin niitä voi käyttää, mitä eri rahoittajat yritykseltä odottavat? Tilaisuudessa saamme tietoa mm. ELY:n ja Business Finlandin rahoituksesta. Lisäksi käsitellään myös Finnveran, Finnpartnershipin, Finnfundin ja Nopefin rahoituksia.
Tilaisuus järjestetään hybridinä, joten voit tulla paikan päälle tai seurata striimiä mistä päin Suomea tahansa.
Hybridiosuuden jälkeen on mahdollisuus jatkaa tarkempaa keskustelua livenä yrityskohtaisissa klinikoissa. Klinikka-ajan aikana voit keskustella erilaisten rahoitusten soveltuvuudesta yrityksellesi tai käydä läpi konkreettisia kysymyksiä rahoituksen hakemusprosessiin tai jo tekeillä olevaan rahoitushakemukseen liittyen.
innan Kehityksen järjestämätMatkailun aamukahvit hörpitään virtuaalisesti tiistaina 13.2.2024 klo 8.30-10.00 Teamsissa.
Ohjelma:
- Lapsiystävällisyyden huomioiminen toiminnassa ja viestinnässä, Veera Antikainen Hämeenlinnan kaupunki
- Nuorisopassi ja miten yritykset pääsi mukaan, Veera Antikainen Hämeenlinnan kaupunki
- Luokkaretket ja niihin tuotteiden laatiminen, Outi Mertamo, Linnan Kehitys
Tervetuloa linjoille!
TyöParkin aukioloaikana voit tulla kysymään ja juttelemaan työllistymiseen liittyvistä asioista ilman ajanvarausta. Kynnyksetön palvelu on tarkoitettu kaikille Hämeenlinnan seudulla asuville yli 30-vuotiaille – olet sitten työssä oleva, työtön työnhakija, työttömyysuhan alainen tai alanvaihtaja.
Työparkissa on aina keskiviikkoisin paikalla kuntakokeilun omavalmentajia. Lisäksi TyöParkissa järjestetään tietoiskuja eri teemoista, ja paikalla on vaihtelevasti eri työllisyysaiheiden asiantuntijoita, palveluntuottajia ja muita yhteistyökumppaneita.
- Aukioloajat: TyöParkki on avoinna keskiviikkoisin klo 10-18
- Paikka: PARKKI Business Park / Hämeenlinnan Ikkuna -tila / Raatihuoneenkatu 21-23, 13100 Hämeenlinna. Helpoiten paikalle pääsee Kasarmikadun puoleisten liukuovien vierestä, tila on Kasarmikadulta tullessa oikealla.
Linnan Kehityksen tarjoilemilla PARKKI Business Parkin aamukahveilla opitaan tämän hetken tehoikkaimmasta social selling kanavasta LinkedInistä. Miten LinkedIn on muuttunut ajan saatossa? Mihin LinkedIn on menossa ja miksi LinkedIniin kannattaa viimeistään nyt alkaa panostamaan?
Kuulemme verkostoitumisesta, oman profiilin tärkeydestä sekä sisällön tuotannosta, jotka yhdessä ja erikseen mahdollistavat kenelle tahansa myynnin, tunnettuuden lisäämisen tai oman brändin luomisen. Aamukahveilla murretaan LinkedInin yleisiä harhaluuloja ja kannustetaan käyttäjiä ottamaan LinkedInistä täysi hyöty irti.
Kouluttajana toimii Choise HR asiakkuusjohtaja Hannu Pelli. Hannu aloitti LinkedInin systemaattisen käytön noin viisi vuotta sitten ja sittemmin se on generoinut hänelle yli 600.000 euron edestä B2B kauppaa, 12.000 seuraajaa sekä rekrytointiin keskittyvän henkilöbrändin
Aikataulu:
8.30-9.00 kahvit
9.00-10.00 Kasvata myyntiäsi LinkedIn avulla, Hannu Pelli
Muuta LinkedIn tehokkaaksi myyntikanavaksi! Maksuttomassa työpajassa opit seuraavat asiat:
- Myyvä LinkedIn profiili – mitä pitää ottaa huomioon
- LinkedIn sosiaalisen myynnin kanavana
- Tehokas verkostoituminen
- LinkedIn näkyvyys sisällöntuotannon kautta
Kansainvälinen diginäkyvyys -Testaamalla tuloksiin! Kansainvälinen markkinointi on haastava laji, kanavia on paljon ja kilpailu kovaa.
Tervetuloa 20.2.2024 klo 9.00-11.00 PARKKI Business Parkkiin kuulemaan, miten markkinointi pitää toteuttaa Suomen rajojen ulkopuolella. Tapahtuman järjestää Linnan Kehitys.
Valmentajat: Leevi Parsama ja Nicolas Fogelholm
Edetäänkö maa- vai asiakassegmentti -strategialla? Onko yritykselläsi puhutteleva oma tone-of-voice ja laadukas kuvailmaisu? Tämän jälkeen voidaan käynnistää systemaattinen testaus siitä, mikä toimii ja mikä ei.
Valmennuksessa käydään läpi uusi Selling-by-testing -metodi, jonka avulla monet yritykset ovat löytäneet itselleen markkinaraon maailmalta. Metodin tulee esittelemään Nicolas Fogelholm, joka on vastannut mm. Finnish Design Shopin kansainvälisestä markkinoinnista.
Kaikille avoin ja maksuton valmennus soveltuu eri toimialojen yrityksille. Valmennus striimataan, joten voit osallistua myös etänä.
TyöParkin aukioloaikana voit tulla kysymään ja juttelemaan työllistymiseen liittyvistä asioista ilman ajanvarausta. Kynnyksetön palvelu on tarkoitettu kaikille Hämeenlinnan seudulla asuville yli 30-vuotiaille – olet sitten työssä oleva, työtön työnhakija, työttömyysuhan alainen tai alanvaihtaja.
Työparkissa on aina keskiviikkoisin paikalla kuntakokeilun omavalmentajia. Lisäksi TyöParkissa järjestetään tietoiskuja eri teemoista, ja paikalla on vaihtelevasti eri työllisyysaiheiden asiantuntijoita, palveluntuottajia ja muita yhteistyökumppaneita.
- Aukioloajat: TyöParkki on avoinna keskiviikkoisin klo 10-18
- Paikka: PARKKI Business Park / Hämeenlinnan Ikkuna -tila / Raatihuoneenkatu 21-23, 13100 Hämeenlinna. Helpoiten paikalle pääsee Kasarmikadun puoleisten liukuovien vierestä, tila on Kasarmikadulta tullessa oikealla.
TyöParkin aukioloaikana voit tulla kysymään ja juttelemaan työllistymiseen liittyvistä asioista ilman ajanvarausta. Kynnyksetön palvelu on tarkoitettu kaikille Hämeenlinnan seudulla asuville yli 30-vuotiaille – olet sitten työssä oleva, työtön työnhakija, työttömyysuhan alainen tai alanvaihtaja.
Työparkissa on aina keskiviikkoisin paikalla kuntakokeilun omavalmentajia. Lisäksi TyöParkissa järjestetään tietoiskuja eri teemoista, ja paikalla on vaihtelevasti eri työllisyysaiheiden asiantuntijoita, palveluntuottajia ja muita yhteistyökumppaneita.
- Aukioloajat: TyöParkki on avoinna keskiviikkoisin klo 10-18
- Paikka: PARKKI Business Park / Hämeenlinnan Ikkuna -tila / Raatihuoneenkatu 21-23, 13100 Hämeenlinna. Helpoiten paikalle pääsee Kasarmikadun puoleisten liukuovien vierestä, tila on Kasarmikadulta tullessa oikealla.
Opi luomaan Canvan avulla näyttäviä visiaalisia materiaaleja yrityksesi markkinointiviestintään!
Canva on helppo, nopea ja inspiroiva visuaalinen suunnittelutyökalu. Canvassa suunnittelet muutamalla klikkauksella houkuttelevia ja brändin mukaisia kuvia ja videoita someen tai mihin vain digitaalisiin kanaviin, kuten verkkosivuille. Lisäksi voit suunnitella Canvalla perinteisempiä markkinointimateriaaleja, kuten A4-esitteitä, lehtimainoksia, julisteita, käyntikortteja tai kangaskasseja. Mikä parasta: voit tilata ne suoraan Canvan kautta yrityksellesi!
Työpajassa käydään konkretiassa läpi Canvan ominaisuuksia ja toimintoja, sekä käytännössä aloitetaan suunnittelu oikeiden esimerkkien avulla. (Huom. työpajaan mahtuu mukaan 15 yritystä)
Sitran Kilpailukykyä datasta- tapahtumakiertue rantautuu Hämeenlinnaan
Data on tulevaisuuden tärkein raaka-aine, jonka hyödyntäminen liiketoiminnassa luo kilpailukykyä ja mahdollistaa uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämisen. Se tarjoaa myös uudenlaisia mahdollisuuksia talouden ja yhteiskuntien uudistamiseen.
Sitra järjestää vuoden 2024 aikana datatalouden aiheisiin pureutuvan tapahtumasarjan yhdessä eri paikkakunnilla toimivien elinkeinotoimijoiden kanssa. Aamupäiviin ajoitetuissa tilaisuuksissa pureudumme yritysten ja asiantuntijoiden kanssa siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää tulevaisuuden tärkeintä raaka-ainetta, eli dataa kilpailukyvyn vahvistamisessa.
Creative Business Club on täällä!
Me Hämeenlinnan Yrittäjät ja erityisesti nuorten yrittäjien verkosto, ollaan mukana tässä uudessa palvelussa, ja tää on just sun näköinen juttu, jos oot opiskelija, nuori yrittäjä tai yrittäjyydestä kiinnostunut nuori.
CBC järkätään kerran kuussa Parkki Business Parkissa, ja joka kerta on eri teema! Illat voivat sisältää mahtavia yritystarinoita tai luentoja siitä, miten aloittaa oma yritys.
Me Hämeenlinnan nuoret yrittäjät pistetään pystyyn ekassa klubissa mielenkiintoinen sessio aiheesta: ”Miten hyödyntää TikTokia omassa yritystoiminnassa?” Sisällöntuottaja Valtteri Rantanen, jolla on somessa yhteensä 104 t seuraaja, tulee kertomaan oman tarinansa, miten hän teki TikTokilla itsestään täysin itsenäisen yrittäjän.
Ja tiedättekö parasta? Tää tapahtuma on täysin ILMAINEN kaikille! Nähdään CBC:ssä – siellä missä bisnes ja hauskuus kohtaavat!
ervetuloa PARKKI Business parkkiin kuulemaan erilaisista digitaalisista myyntialustoista kansainvälistymisen väylänä.
Valmentajat: Leevi Parsama ja Markus Varsikko
Markkinapaikoista monet tuntevat Amazonin, Alibaban ja Zalandon kaltaiset jättiläiset, mutta markkinoilla on myös monia pienempiä, tietyille kohderyhmille suunnattuja kauppapaikkoja. Matkailualalla on tietysti omansa, kuten Tripadvisor, Viator, Get Your Guide sekä kaikki majoitus- ja matkavarauspalvelut. Myös B2B-markkinasta löytyy mielenkiintoisia mahdollisuuksia!
Markkinapaikkakatsauksen tulee meille pitämään Suomen tunnetuin Amazon-asiantuntija Markus Varsikko. Hän käy esityksessään läpi laajalti erilaisia markkinapaikkavaihtoehtoja sekä esittelee niiden erityispiirteitä. Luvassa on lisäksi case-esimerkkejä myyntialustoja menestyksekkäästi hyödyntävistä yrityksistä.
Parkin aamukahveilla keskitytään kilpailijoista erottautumiseen ja omien vahvuuksien löytämiseen. Näiden tunnistaminen on tärkeää esimerkiksi digitaalisen kaupan kasvattamisessa. Puhumassa Parkissa on brändäyksen ja erottautumisen asiantuntija Pauliina Airaksinen-Aminoff. Hän on toiminut yrittäjänäkin jo reilut 20 vuotta, ja kouluttaa aiheinaan mm. miten erottaudutaan kilpailijoistaan, miten myydä ja markkinoida tehokkaammin.
- Miksi asiakkaan pitäisi ostaa juuri sinulta eikä kilpailijaltasi?
- Tiedätkö erottautumistekijäsi, entä miten erotut?
- Tunnistatko vahvuutesi ja käytätkö niitä markkinoinnissasi?
- Tarjoatko oikeasti jotakin, jota ei saa mistään muualta?
CBC järkätään kerran kuussa Parkki Business Parkissa, ja joka kerta on eri teema! Illat voivat sisältää mahtavia yritystarinoita tai luentoja siitä, miten aloittaa oma yritys. CBC on suunniteltu erityisesti opiskelijoille, nuorille ja nuorille yrittäjille, jotka ovat kiinnostuneita yrittäjyydestä ja yrittäjyyskasvatuksesta.
Toisessa klubitapaamisessa pääsimme syventymään Nuorten yrittäjyys ja talous NYT:n kansainväliseen verkostoon ja Junior Achievement -organisaation toimintaan. JA-verkosto on toiminut vuosien saatossa myös poliittisen epävakauteen, väkivaltaan ja sotaan liittyvillä alueilla auttaen nuoria kehittämään yrittäjyys- ja taloustaitoja. Tiesitkö, että JA Worldwide on nyt ehdolla jo kolmatta kertaa Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi!
Paikalla puhumassa NYTin kansainvälisen toiminnan asiantuntija ja alumniverkoston nuori yrittäjä. Ohjelmassa on paljon kansainvälitysasiaa sekä yleistä tietoa yrittäjyyskasvatuksen yhteiskunnallisesta merkityksestä niin meillä kuin maailmallakin. Lisäksi pääset testaamaan tietämystäso yrittäjyysaiheisessa tietovisassa, josta parhaille tietäjille on tiedossa palkintoja.
Hei it-alan osaajat!
Nyt on kulunut hyvä tovi siitä, kun ChatGPT astui tekoälykenttään, mullistaen käsityksemme ja odotuksemme. Tämän innovaation myötä kielimalleihin perustuvien työkalujen ja menetelmien määrä räjähti, luoden uuden aallon tekoälyn mahdollisuuksissa. Nyt, kun ensimmäinen innostuksen aalto on tasaantunut, on aika pysähtyä ja arvioida, mitä konkreettista hyötyä näistä työkaluista on koodaajille ja kuinka ne voivat tehostaa päivittäistä työtämme. Tapahtumassa tarkastellaan esimerkkien kautta kielimalleihin pohjautuvia työkaluja ja niiden todellista arvoa.
Tilaisuuden vetää Mika Impola, pitkän linjan ohjelmoija ja nykyisin myös Cervid Oy:n yrittäjä sekä tutkija Satakunnan Ammattikorkeakoulussa, RoboAI Health -tiimissä. Mikan jatkuva kiinnostus uusiin teknologioihin ajaa häntä tutkimaan ja soveltamaan uusimpia innovaatioita. Hän on soveltanut kielimalleihin perustuvia työkaluja päivittäisessä työssään jo pitkään. Tämä kokemus on luonut näkemystä kielimallien arvosta ja soveltuvuudesta koodaajien työkalupakkiin, yhdistäen teorian ja käytännön näkökulmat.
Tule mukaan ottamaan selkoa Mikan työkalupakista ja vaihtamaan kokemuksia!
Tilaisuus on suunnattu IT-alan asiantuntijoille, joilla on jo kokemusta tekoälyn käytöstä, ja sen tarjoaa Level Up -hanke.
Parkin aamukahveilla tarjoillaan tehokas perehdytys TikTokiin kanavana! Avataan kattavasti miten yritys voi hyödyntää TikTokia omassa yritystoiminnassaan. Vinkit kanavan aloittamiseen, sisällöntuottamiseen, trendien hyödyntämiseen, sisältökalenteriin ja julkaisutahtiin. Koulutuksen jälkeen yritys tietää mikä TikTok on, miten alusta toimii, miten sitä voi hyödyntää, millaista sisältöä kannattaa tehdä ja miten algoritmi, trendit tai julkaisutahti vaikuttaa.
Maria Kangaskortet on sosiaalisen median ammattilainen ja kirjailija, joka työskentelee täysipäiväisenä yrittäjänä somen parissa. Marian TikTok kanavalla on yli 20 000 seuraajaa ja keskimäärin 3 miljoonaa orgaanista näyttökertaa kuukaudessa.
Business Parkin Ikkunatilassa, Kasarmikatu 6
Ohjaajat kutsuvat ennakkoon mukaan muutaman keskustelijan. Mikäli tilaa on, myös muita halukkaita osallistujia voidaan kutsua mukaan rinkiin. Keskusteluun osallistumiseen riittää avoin mieli ja oma ymmärrys, asiantuntijuutta ei tarvita. Osallistua voi myös kuuntelijana yleisössä.
Tällä kertaa CBC –tapahtuman aiheena on jokaista kiinnostava RAHA. Voiko yritystoiminnalla rikastua, miten ihmeessä se tehdään ja mitä ominaisuuksia se tekijältä vaatii? Mahdatko jo tietää, mitä tarkoittaa exit yritystoiminnassa? Tämän illan jälkeen saat näihin kysymyksiin vastauksia.
Tiedätkö jo, mitä on vaikuttajamarkkinointi? Ei hätää, tule kuulemaan lisää digimarkkinoinnista ja anna itsesi innostua aiheesta!
Kuulet myös mielenkiintoiset yritystarinat kahdelta eri toimialalta ja kahden huippu hyvän tyypin kertomana. Paikalla on Mikko Salonen vaikuttajamarkkinointiin erikoistunut Noord Agency -yrityksestä sekä Janne Maksimainen teollisuuden palveluyrityksestä, HTT High Tech Technology -yrityksestä.
Tervetuloa Team Finland -aamiaisinfoon. Aiheena on Team Finland -verkoston palvelut kasvuun ja kansainvälistymiseen.
Tapaaminen alkaa aamiaisella klo 8–8.30.
Infot ja keskustelu klo 8.30–10.30.
Team Finland -verkoston palveluja ja mm. kasvurahoituksia ovat esittelemässä:
- Häme EU-Office
- ELY-keskus
- Business Finland
- Finnvera
- TE-toimisto
- Linnan Kehitys Oy
esäkuun alussa tapahtuu, nimittäin seuraavassa CBC-tapahtumassa kilpaillaan ja voittajia lahjotaan ihan oikeilla palkinnoilla! Jaossa on kolme 100 €:n palkintoa! Tule mukaan hassunhauskaan tapahtumaan, jossa voit tienata miljoonan alun jopa vahingossa.
Kilpailussa pärjäämiseen annetaan ensin yhteiset eväät ja tämän jälkeen alkaa ankara ideointi ja kilpailu. Kilpailussa ei tarvitse noudattaa sääntöjä, sillä ainoastaan tuomariston vakuuttaminen vaikuttaa pärjäämiseesi.
Kilpailusarjoja on kolme: Pilvilinna- & Päähänpisto sekä Realitysarja. Sarjoissa arvioidaan liikeidean mahdollisuuksia ja sparrataan bisnesplänit kohti kuuta.
Pilvilinnasarjassa voit antaa myös mielikuvitukselle vallan ja kehitellä tähtipölyn keräyspalvelun tai sammakoiden päivähoitoa. Voit siis keksiä pähkähullun idean, mutta tehdä vakuuttavalta vaikuttavan liiketoimintasuunnitelman.
Päähänpistosarjassa pääset pohtimaan omaa osaamistasi ja kehittämään siitä omaa bisnestäsi. Tässä sarjassa sinun tavoitteenasi on saada oikeasti sinua eteenpäin vievä idea ja miten siitä voisi vaikkapa saada itselle vaikka sidehustle.
Realitysarja sopii jo liikeideaa pohtineelle tai olemassa olevaa testaavalle kisaajalle. Tässä sarjassa arvioidaan liikeidean toimivuutta ja toteutuskelpoisuutta oikeasti.
Sarjat ja palkinnot:
Realitysarja, Pilvilinnasarja ja Ideasarja palkinnot 100 € lahjakortti haluamaasi paikalliseen yritykseen.
Sarjat voittaa, mikäli tuomarista vaikuttuu liiketoimintasuunnitelmasta ja se riittää. Kisaan voitte osallistua yksin, kaksin tai tiimeissä, joten tiimikaverit kannattaa ottaa mukaan paikalle. Tervetuloa Creative Bisnes Cisailuun.
Opi näkemään arkisessa työssä luovia ideoita videoiden aiheiksi, hallitsemaan videoiden teknisiä näkökohtia, kuten kuvausta ja editointia, sekä ymmärtämään eri sosiaalisen median alustojen vaatimuksia. Koulutus sisältää käytännön harjoituksia, jotta osallistujat voivat soveltaa oppimaansa ja saada henkilökohtaista ohjausta. Tavoitteena on antaa osallistujille valmiudet luoda ja julkaista vaikuttavia sosiaalisen median videoita, jotka erottuvat kilpailusta ja tavoittavat kohdeyleisön tehokkaasti.
Sisältö:
– Somevideoiden merkitys ja potentiaali yrityksille
– Ideoiden kehittäminen ja konseptointi
– Tekninen toteutus ja kuvaustekniikat
– Videoiden editointi ja visuaalisten tehosteiden käyttö
– Sosiaalisen median alustojen vaatimukset ja käyttötapaerot
– Käytännön harjoitukset ja palautteenanto
Kouluttajina toimivat Fabled Creations Oy Roosa Järvinen ja Tinja Sarkkanen. Fabled Creations Oy on hämeenlinnalainen viestintä- ja palvelumuotoilualan yritys.
Tapahtuma on osa osa Euroopan aluekehitysrahaston rahoittamaa Digikyyti-hanketta.
Opi näkemään arkisessa työssä luovia ideoita videoiden aiheiksi, hallitsemaan videoiden teknisiä näkökohtia, kuten kuvausta ja editointia, sekä ymmärtämään eri sosiaalisen median alustojen vaatimuksia. Koulutus sisältää käytännön harjoituksia, jotta osallistujat voivat soveltaa oppimaansa ja saada henkilökohtaista ohjausta. Tavoitteena on antaa osallistujille valmiudet luoda ja julkaista vaikuttavia sosiaalisen median videoita, jotka erottuvat kilpailusta ja tavoittavat kohdeyleisön tehokkaasti.
Sisältö:
– Somevideoiden merkitys ja potentiaali yrityksille
– Ideoiden kehittäminen ja konseptointi
– Tekninen toteutus ja kuvaustekniikat
– Videoiden editointi ja visuaalisten tehosteiden käyttö
– Sosiaalisen median alustojen vaatimukset ja käyttötapaerot
– Käytännön harjoitukset ja palautteenanto
Kouluttajina toimivat Fabled Creations Oy Roosa Järvinen ja Tinja Sarkkanen. Fabled Creations Oy on hämeenlinnalainen viestintä- ja palvelumuotoilualan yritys.
Tapahtuma on osa osa Euroopan aluekehitysrahaston rahoittamaa Digikyyti-hanketta.
Welcome to hear about market opportunities in Switzerland, the market environment, and about financing and services that support the internationalization of companies.
Programme:
9.00 Opening words,
9.10 The market opportunities in Switzerland for Finnish companies, Mirielle Wiegand, HAMK
9.30 Switzerland’s market environment, Philipp Jordi, MFA
9.50 Team Finland- services for Finnish companies, Tuomo Kauha, ELY
10.10 Discussion and further steps
10.30 End of the programme
Please note that the language of the event is English.
Uskallatko luottaa ensimmäiseen yritysideaasi – entä jos se ei lennäkään? Ryhdy rutinoituneeksi uusien palvelujen, tuotteiden ja toimintamallien innovaattoriksi. Kerää ympärillesi monialainen mentoritiimi tai verkosto, jota tarvitaan uusien innovaatioiden yhteiskehittelyyn. Yrittäjä tarvitsee toisiaan täydentävää osaamista! Tervetuloa selvittämään oma innovaatio-osaamisesi, jotta pystyt kehittymään ja löytämään täydentävää osaamista Unelmatiimin rakentamiseksi.
Tätä CBC-kertaa vetää unelmatiimi HAMKista:
Innovaatiovalmentaja, tutkijayliopettaja Laura-Maija Hero
Kehittämispäällikkö, Toni Leander
Pitovoima-hankkeen hankeasiantuntija, tutkijayliopettaja, Kirsi Hipp
Tervetuloa juhlistamaan Yrittäjän päivää PARKKIIN!
Parkin aamukahveilla saat konkreettisia vinkkejä palveluiden hinnoitteluun. Puheenvuoron pitää Minna Nikula joka on Vauras Nainen ja Vauras Yrittäjä -brändeistään tunnetun Vauraat Oy:n toimitusjohtaja, sarjayrittäjä, varallisuusvalmentaja® ja yritysvalmentaja.
Puheenvuorossaan Minna Nikula käy läpi vauraan yrittäjän periaatteet palvelujen kannattavaan hinnoitteluun:
- 3+1 relevanteinta tapaa hinnoitella palvelusi
- Miten pääset hintojen polkemisesta kahdella avaimella, joilla pystyt halutessasi ylläpitämään kilpailijoita korkeampaa hintatasoa
- Konkreettiset esimerkit, miten esität hintasi asiakkaalle vastustamattomalla tavalla.
Aikataulu:
Klo 8.30 – 8.45 Aamukahvit
Klo 8.45 – 9.45 Puheenvuoro: 3+1 tapaa hinnoitella palvelusi, Minna Nikula
Klo 9.45 – 10.00 Yrittäjän päivän tervehdys, Hämeenlinnan yrittäjät
Klo 10.00 – 10.30 Vapaata verkostoitumista
Tilaisuus on maksuton mutta edellyttää ilmoittautumisen. Tapahtuma on osa Euroopan aluekehitysrahaston rahoittamaa Digikyyti-hanketta.
Valmennusohjelman uusi kierros käynnistyy Yrittäjän päivänä 5.9.2024 klo 13.00-15.30 PARKKI Business Parkissa -Voit osallistua paikan päällä tai etänä.
Kohti kansainvälistä menestystä -valmennusohjelma tarjoaa maksutonta apua kansainvälistymisestä kiinnostuneille yrityksille ja yrittäjille.
Valmennusohjelman Ensiaskeleet -kokonaisuus on kaikille avoin. Ensiaskeleet rakentuu seminaareista, infotilaisuuksista ja yrityskohtaisesta neuvonnasta. Voit osallistua kaikkiin tilaisuuksiin tai valita yrityksellesi sopivimmat. Uuden valmennuskierroksen teemana on brändin kirkastaminen ja kansainvälinen myynti.
Tervetuloa starttiin kuulemaan
- Valmennusohjelman uusista palveluista kansainvälistymistä tavoitteleville yrityksille.
- Rautaisesta ammattilaistiimistä, joka on yrityksesi tukena koko ohjelman ajan.
- Valmennusohjelmassa mukana olleen paikallisen yrityksen, Laserilla Oy:n, tarina kansainvälistymisen polulle pääsemisestä.
Miten yhden ihmisen yritys on onnistunut muutamassa vuodessa saavuttamaan huikean kasvun ja kansainvälisen kiinnostuksen?
–Tapahtumassa kuulemme siivouskuningatar Auri Kanasen menestystarinan!
Ilmoittaudu mukaan
Kaikilla yrityksillä, niin isoilla kuin pienillä, pitää olla digitaalisen kaupan strategia, koska kaikki asiakkaat (sekä B2C että B2B) ovat jo digitalisoituneet. Älypuhelimella hoidetaan entistä enemmän asioita, niin ostoksia kuin palveluita. Miten sinun yrityksesi on mukana tässä markkinassa?
Parkin aamukahvilla käydään läpi digitaalisen kaupan tärkeimmät perusasiat, keskustellaan tulevaisuuden trendeistä sekä etsitään vastausta tärkeimpään kysymykseen: Miksi asiakkaat ostaisivat meiltä? Lisäksi luvassa on paljon konkreettisia esimerkkejä menestyvistä kotimaisista digitaalisen kaupan toimijoista.
Puhujana digitaalisen kaupan asiantuntija Leevi Parsama.
Aikataulu:
8.30 – 9.00 Aamukahvit
9.00 – 10.00 Vauhdita kasvua digitaalisen kaupan keinoin, Leevi Parsama
Tapahtuma on osa Euroopan aluekehitysrahaston rahoittamaa Digikyyti-hanketta.
Yrittäjä, tavoitatko haluamasi asiakkaat ja jääkö viivan alle tarpeeksi?
Tule live-infoon torstaina 12.9.2024 klo 8.30-9.00. Kuulet Hämeenlinnassa 8.10.2024 alkavan Kehittämisohjelman sisällöstä ja sen tarjoamista välineistä parempaan bisnekseen. Kahvitarjoilu klo 8.15 alkaen.
Syksyn ensimmäisillä matkailun aamukahveilla tarkastelemme kulunutta matkailukesää, kampanjoiden tuloksia ja tilastoja, kuulemme Sibeliuksen 160v. juhlavuodesta 2025 sekä päivitämme ajankohtaiset kuulumiset Elämykset esiin-hankkeesta.
ervetuloa kauppakamariaamiaiselle Hämeenlinnaan!
Teknologia- ja markkinointitoimisto Kuukin tarjoamassa syksyn aamiaistilaisuuden pääpuheenaiheena on tekoälyn hyödyntäminen liiketoiminnan kehittämisessä, sillä tekoäly muuttaa liiketoimintaasi merkittävästi, joka suoraan tai välillisesti.
Tekoälystrategiasta on puhumassa Kuukin kaupallinen johtaja Ville Rantanen. Hän kertoo, miksi tekoälystrategia on ehdoton osa yrityksen strategiatyöskentelyä ja miten strategiatyössä pääsee alkuun.
Tapahtumassa myös teknologialiiketoiminnan johtaja Tomi Kaitarinne kertoo, miten digitaalisten työkalujen avulla voidaan helpottaa monimutkaistenkin kokonaisuuksien ja palvelujen myyntiä.
Modernin markkinoinnin ja viestinnän ratkaisuista kertoo asiakkuus- ja markkinointijohtaja Ulla Ristkari-Ryynänen.
Osallistumalla saat arvokkaita vinkkejä ja voit verkostoitua muiden alan päättäjien kanssa – kaikki ennen työpäivän alkua!
Tule Hämeen Hallituspartnereiden aamukahville kuulemaan kuinka onnistut omistajanvaihdoksessa. Puhujina jatkajavalmentaja Minna Patosalmi, asianajaja Tiina Rantala ja yrityskummi Juha Haukka.
Sosiaalisen median sisältöstrategiatyöpajassa on neljä tehtävää joiden avulla osallistujat tekevät itse julkaisusuunnitelman yrityksensä sosiaaliseen mediaan. Valmentajat alustavat jokaisen tehtävän ja ohjaavat osallistujia suunnittelussa.
Työpajassa opitaan suunnittelemaan itse sisällöt yrityksen sosiaaliseen mediaan. Osallistujat saavat työpajasta työkaluja ideointiin ja sisältöjen suunnitteluun. Kotiin lähtiessä osallistujilla on kuukaudeksi julkaisusuunnitelma (kokonaisjulkaisumäärä 4-10 julkaisua) sekä selkeä toimintamalli julkaisusuunnitelmien tekemiseen jatkossa. Huom! Työpajassa on paikkoja 12 yritykselle mutta samasta yrityksestä voi osallistua useampi henkilö.
Kouluttajina toimivat Fabled Creations Oy Roosa Järvinen ja Tinja Sarkkanen. Fabled Creations Oy on hämeenlinnalainen viestintä- ja palvelumuotoilualan yritys.
Tapahtuma on osa osa Euroopan aluekehitysrahaston rahoittamaa Digikyyti-hanketta.
Kansainvälinen markkinointi on haastava laji, kanavia on paljon ja kilpailu kovaa. Tule kuulemaan digitaalisen kaupan asiantuntijan Leevi Parsaman ajatuksia, miten markkinointi pitää toteuttaa Suomen rajojen ulkopuolella.
Edetäänkö maa- vai asiakassegmentti -strategialla? Onko yritykselläsi puhutteleva oma tone-of-voice ja laadukas kuvailmaisu? Tämän jälkeen voidaan käynnistää systemaattinen testaus siitä, mikä toimii ja mikä ei.
klo 12.00-16.45 Digiklinikat, Leevi Parsama
Digiklinikoissa on mahdollisuus jatkaa tarkempaa keskustelua Leevin kanssa. Yrityskohtaisen klinikka-ajan aikana voitte pureutua juuri sinun yritystäsi koskeviin asioihin.
Seuraavaa CBC – Creative Business Clubia houstaa 4H
Suositun hämeenlinnalaisen kesäkahvila Cafe & Rent Mahlian yrittäjä, 24-vuotias Mikko Vuorinen, kertoo oman mielenkiintoisen uratarinansa. Sarjayrittäjä Mikko on ehtinyt perustaa yhteensä viisi yritystä, joista kaksi on jo myyty eteenpäin. Monitaitoinen Mikko aloitti yrittäjänä 4H-yrittäjänä Lammilta ja on tunnettu muun muassa Cafe & Rent Mahlian sekä Loistox Oy:n perustajana.
Tule paikalle jos yrittäjyysaihe kiinnostaa; olet vaikkapa yrittäjyyslinjalla, sinulla on bisnesidea, tai jos sinulla on 4H-yritys tai muu oma yritysmuoto!
Käytännönläheisessä infotilaisuudessa saat laajasti tietoa eri toimialoille sopivista kasvun, kansainvälistymisen ja tuotekehityksen rahoituksesta ja tarjolla olevista rahoituslähteistä.
Voit jatkaa tarkempaa keskustelua yrityskohtaisissa rahoitusklinikoissa. Klinikka-ajan aikana voit keskustella erilaisten rahoitusten soveltuvuudesta yrityksellesi tai käydä läpi konkreettisia kysymyksiä rahoituksen hakemusprosessiin tai jo tekeillä olevaan rahoitushakemukseen liittyen.
Onko sinulla vaikeuksia muistaa salasanoja tai tunnetko huolta tietojesi turvallisuudesta? Saatko jatkuvasti sähköposteja, joissa tarjotaan osuutta Sunny Car Centerin kadonneista rahoista tai kerrotaan, että olet saanut 5000 euron maksusuorituksen marsilaisilta, kunhan vain maksat ennakkoon 100 euroa?
Tervetuloa koulutukseen, jossa käsittelemme ajankohtaisia tietoturvaan liittyviä aiheita ja kysymyksiä. Kouluttajana toimii valmistautuva puheenjohtaja Sami Kiviharju Hämeenlinnan nuorkauppakamarista.
Tilaisuus on rento ja perheystävällinen, joten lapset ovat lämpimästi tervetulleita paikan päälle. Tarjolla on kahvia ja pientä purtavaa.
Järjestäjä: JCI Hämeenlinna
Karoliina Kauhanen ja Laura Kujala kertovat Commusta ja Commun mahtavista menestystarinoista.
Commu on auttamisen sovellus, jossa voi pyytää ja antaa apua. Commun kautta vieraskieliset opiskelijat voivat
esimerkiksi löytää juttuseuraa suomen kielen opetteluun, vertaistukea, vapaaehtoistyön mahdollisuuksia yhdistyksissä ja uusia ystäviä, auttamisen keinoin. Auttaminen madaltaa kynnystä tutustua uusiin ihmisiin. Commu on maksuton mobiilisovellus, ja sen voi ladata Google Play -kaupasta tai App Storesta.
• Yhdistyneet Kansakunnat ovat palkinneet Commun rauhantyöstä ja työstä siviiliauttamisen eteen Partnership for Sustainability -palkinnolla.
• Karoliina on ainoa suomalainen nainen, joka nostettiin kansainväliselle Forbes 30under30 -listalle tänä vuonna
• Commu edusti Suomea maailman suurimmassa nuorten johtajien huippukokouksessa One Young Worldissa Kanadassa.
• Vuonna 2023 Commu voitti Pohjoismaiden suurimman innovaatiokilpailun sekä palkittiin Suomen vuoden kiertotaloustekona ja digitaalisena tekona.
Täsmätyön rekrytointitapahtumassa kohtaat motivoituneita työnhakijoita ja saat tietoa täsmätyön hyödyistä.
Tapahtumassa pääset:
– Esittelemään avoimia työmahdollisuuksia sekä työkokeilupaikkoja.
– Juttelemaan työnhakijoiden kanssa rauhallisemmassa tilassa.
– Kuulemaan lisää täsmätyön mahdollisuuksista.
Kysy lisää ja ilmoittaudu mukaan:
Marjo Siekkinen,puh. 040 7142 880
Sinikka Koskiluoto puh. 050 599 3160
Tapahtumassa keynote puhujana Road to Vostok -pelin kehittäjä Antti Leinonen. Antti kertoo inspiroivan tarinansa pelialan startup-yrityksestään. Hän kuvaa yrityksen perustamisen keskeiset vaiheet sekä kertoo hyödyllisistä vipuvarsista, joita aloittavan yrittäjän kannattaa hyödyntää. Monille yrittäjille haasteet, kuten paperiviidakko, byrokratia ja taloudelliset riskit, voivat tuntua pelottavilta. Antti on käytännössä oppinut, miten näitä pelkoja voi minimoida ja miten startup-yritystä voi rahoittaa ilman suurta alkupääomaa tai ulkopuolisia sijoittajia.
Tämän ainutlaatuisen illan aikana saat selkeän kuvan yrityksen perustamisen loogisista vaiheista, joista Antti on saanut kokemusta käytännön kautta. Pääset myös näkemään esimerkin siitä, miten oman unelmatyön saavuttaminen yrittäjyyden kautta ei ole niin mahdotonta kuin miltä se saattaa aluksi kuulostaa. Tapahtumassa mukana myös Mikko Tuominen OP Hämeeltä, joka jakaa sijoitusneuvoja, jotka voivat tukea yrittäjäksi ryhtymistä.
Tule paikalle, jos yrittäjyys kiinnostaa – olitpa sitten yrittäjyyslinjalla, sinulla on bisnesidea tai haluat kuulla inspiroivan tarinan siitä, miten intohimosta voi syntyä menestyksekäs yritys.
Tule vaikuttamaan Hämeenlinnan keskustavisioon 2040 Millainen on Hämeenlinnan keskusta vuonna 2040? Mistä haluamme olla tunnettuja tulevaisuudessa?
Tervetuloa kaikille avoimeen asukasiltaan! Voit piipahtaa oman aikataulusi mukaan tutustumaan keskustavision teemoihin ja asukaskyselyn tuloksiin sekä jakamaan omat ideasi keskustan kehittämiseksi. Kaupungin asiantuntijat ovat paikalla keskustelemassa eri aiheista, kuten tapahtumat ja kulttuuri, puistot, kadut ja liikenne, asuminen sekä Hämeenlinnan tori.
Hämeenlinnan kaupunki käynnisti brändin uudistamisen tänä syksynä yhteistyössä viestintätoimisto Milttonin kanssa. Nyt kaikilla Hämeenlinna-brändiä toiminnassaan käyttävillä toimijoilla on mahdollisuus päästä osallistumaan brändin rakentamiseen. Tule tutustumaan brändityön tuoreimpiin vaiheisiin ja jakamaan kanssamme omat ajatuksesi sekä näkemyksesi tulevaisuuden Hämeenlinna-brändistä.
Tule oppimaan digimarkkinoinnin mahdollisuuksista ja haasteista! Tilaisuudessa käsitellään, pitäisikö markkinoinnissa panostaa kanaviin vai sisältöön, sekä kuinka erottaa vaikuttava markkinointi tiedon jakamisesta. Lisäksi pureudumme kestävän markkinoinnin merkitykseen ja eri digikanavien erityispiirteisiin. Tarjolla on konkreettisia case-esimerkkejä ja käytännön ratkaisuja. Asiantuntijana markkinoinnin ammattilainen Kati Kumlander, Kumlanderi Oy.
Kansainvälistymisen onnistumisen avaintekijät ja uusien vientimarkkinoiden tunnistaminen (Go or Not Go?)
Tervetuloa Kohti kansainvälistä menestystä -valmennukseen 10.12.2024 klo 9.00-11.00 (kahvi 8.45) PARKKI Business Parkkiin paikan päälle tai etänä.
Kohdemarkkinoiden ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeää, jotta voidaan tehdä tietoon perustuvia liiketoimintapäätöksiä ”Go or Not Go”. Tämä edellyttää nykytilanteen, markkinoiden koon, suuntausten ja arvoketjujen analysointia. Lisäksi on tärkeää saada tietoa potentiaalisten asiakkaiden hankintakanavista ja kilpailukentästä.
Ennen kuin ryntäät markkinoille, hanki tietoa päätösten ja valintojen tekemiseksi. Mitä muuta vientimarkkinoilla menestymisen takana piilee kuin datalähtöinen päätöksenteko?
Kysymyksiä, joihin haemme Export Maker Oy:n Juha Lahtisen johdolla vastausta:
Miten vertailla eri markkinoiden potentiaalia ja valita juuri se oikea kohdemarkkina vientiin?
Mitkä ovat yrityksellesi kriittiset tekijät, jotka määrittelevät, minne markkinoille kannattaa suunnata?
Liiketoimintaympäristö: Mihin asioihin voimme vaikuttaa markkinoilla? Mihin asioihin on mukauduttava?
Miten valita kärkituote tai -palvelu kohdemarkkinalle?
Miten selvittää kohdemaan myyntikanavien erityispiirteet, kuten hinnoittelustrategia ja jakelumallit?
Aihetta käydään läpi käytännönläheisen yrityscasen kautta. Kaikille avoin ja maksuton valmennus soveltuu eri toimialojen yrityksille. Etäosallistujille lähetämme linkin lähempänä tilaisuutta.
Tilaisuus on osa Häme Smart Growth -hanketta, jonka aikana kehitetään yrityksille Kohti kansainvälistä menestystä -ohjelma. #HÄMESMARTGROWTH
Yrityksesi ei tarvitse isoa budjettia – se tarvitsee erottuvan brändin!
Vuoden viimeisillä aamukahveilla brändisuunnittelun ja visuaalisen viestinnän konkari – Kari Vähäkangas – vie meidät matkalle brändin rakentamisen ja kirkastamisen aiheeseen. Erottuvuus ja oman erityisyyden löytäminen on tärkeää jokaiselle yritykselle koosta ja toimialasta riippumatta. Erityisen tärkeää se on yrityksen hakiessa uusia markkinoita ja erottumista kansainvälisistä kilpailijoista. Aamupäivän aikana kuulemme:
Mikä on brändi?
Miksi olemassa olevaa brändiä kannattaa aika ajoin kirkastaa?
Miten pieni yritys voi rakentaa erottuvuutta pienellä budjetilla?
Voit osallistua myös etänä striimin välityksellä klo 9.00 alkaen. Lähetämme etäosallistujille linkin lähempänä tilaisuutta.
Tilaisuus on osa Häme Smart Growth -hanketta, jonka aikana kehitetään yrityksille Kohti kansainvälistä menestystä -valmennusohjelma.
Jos vastasit kyllä, olet lämpimästi tervetullut Energiaobservatorio-hankkeen järjestämään energiailtaan!
Seminaarimuotoinen tilaisuus järjestetään 17.12.2024 klo 15.45 alkaen PARKKI Business Parkissa (Raatihuoneenkatu 21-23, Hämeenlinna). Osallistuminen on mahdollista sekä paikan päällä että etänä.
Seminaarin ohjelma:
klo 15.45 Glögitarjoilu
klo 16.00 Jussi-Pekka Krankkala (HAMK) – Energiaobservatorio-hanke
Ona Vassallo (HAMK) – Energialaskenta
Michela Galassini (HAMK) – Rakennusten simulointi
klo 16.45 Puheenvuoro – Energiatehokkuus asuinrakennuksissa
klo 17.45 Keskustelua ja kysymyksiä (15 – 20 min)
Tilaisuuteen osallistuminen on maksutonta. Energiaobservatorio-hanke saa tukea Euroopan Unionilta ja Hämeenlinnan kaupungilta.
Hämeen Innovation Expo tekee näkyväksi Kanta-Hämeen ekosysteemi- ja innovaatiotoimintaa.
Osallistujalle tapahtuma tarjoaa löytöretken uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin, sekä mahdollisuuden esitellä omaa toimintaa muille.
Voit poiketa pidemmäksi tai lyhyemmäksi aikaa oman aikataulusi mukaan.
Ohjelmassa mm.:
* Ekosysteemit yrityksen tukena
* Yhdessä parempaa businesta
* Rahoituksen mahdollisuudet
* Joulupuuro
Haluatko oman esittelypisteen? Ilmoittaudu lomakkeella esittelijäksi
Lue lisää tapahtumasta ja ilmoittaudu osallistujaksi
Järjestäjä: Hämeen Liitto ja Innovaatioyhtiö Ideascout Oy