Esiopetuspaikat
Hämeenlinnassa esiopetusta järjestetään päiväkodeissa sekä koulujen yhteydessä. Esiopetusryhmän minimikoko on 7 lasta, sekä kunnallisessa että yksityisessä varhaiskasvatuksessa.
Länsi
Keskusta
Itä
- Kutalan vuorohoitopäiväkoti
- Tuomelan koulun esiopetus
- Runskilan esiopetus
- Solvikin päiväkoti
- Tarvasmäen esiopetus
Pitäjät
- Eteläisten päiväkoti
- Hauhon koulun esiopetus
- Iittalan päiväkoti
- Lammin päiväkoti
- Rengon päiväkoti
- Tuuloksen päiväkoti
Metsäesiopetusryhmät
Näissä päiväkodeissa toimii metsäryhmiä:
- Hirsimäen päiväkoti
- Lammin päiväkoti
- Liivuoren päiväkoti
- Rengon päiväkoti
- Ruununmyllyn esiopetus
- Tuomelan esiopetus
Kurkkaa metsäryhmien esittelyvideo
Yksityisissä päiväkodeissa esiopetusta järjestetään seuraavissa yksiköissä
Aiheeseen liittyvät
Esiopetukseen ilmoittautuminen alkaa 1.12.
26.11.2024
Vuonna 2019 syntyneiden lasten esiopetukseen ilmoittautumisaika on 1-31.12.2024.
Konsultoiva varhaiskasvatuksen erityisopettaja on lapsen parhaan puolestapuhuja
5.6.2024
Kun puhutaan varhaiskasvatuksesta, monille tulee mieleen leikkiä ja oppimista täynnä olevat päiväkodit. Harvemmin ajatukset kulkevat niiden ammattilaisten työhön, jotka varmistavat, että lapsen etu toteutuu ja …
Metsäeskareiden kierrätysnäyttely ”Hyvää peliä kaikille” avautuu pääkirjastossa
29.4.2024
Hämeenlinnan kaupungin varhaiskasvatuksessa on kehitetty liki kahdenkymmenen vuoden ajan luonto- ja metsäpedagogiikkaan perustuvaa metsäryhmätoimintaa. Tänä toimintavuonna Hämeenlinnan varhaiskasvatuksessa on ollut kymmenen kunnallista metsäryhmää ja muutama …
Tunnekasvatus lisää osallisuuden kokemusta
30.1.2024
Tuomelan esiopetuksen Keltaisten ryhmässä on alkamassa jännittävä aamu. Draamakasvattajat, Susanna Keskinen ja Tiina Virtanen, ovat tulleet pitämään kolmatta draamapajaa Keltaisille. Tänään aiheena on tunteet, mistä …
Aiheeseen liittyvät blogit
Esiopetusvuosi luo perustan elämän mittaiselle oppimiselle
2.12.2024
Esiopetusvuosi on merkittävä ajanjakso lapsen elämässä. Sen aikana lapsi harjoittelee monipuolisesti vuorovaikutus- ja sosiaalisia taitoja, oppii arjen tärkeitä taitoja ja saa kokea oppimisen iloa yhdessä ikätovereidensa kanssa. Lapsilähtöinen toiminta turvallisessa ympäristössä vahvistaa myönteistä minäkuvaa sekä lapsen käsitystä itsestään oppijana. Nämä taidot ja kokemukset luovat vahvan perustan tulevalle koulutielle.